05.19 | 20:00 | Dialoge 09 – Neues Museum

Sasha Waltz & Guests: Dialoge 09 – Neues Museum | DE | 2009 | 53’

[For English content please scroll down.]

2009. március. Sasha Waltz, hetven táncos, zenész és énekes kíséretében fedezi fel a berlini Múzeum-szigeten található Neues Museum üres tereit. A David Chipperfield Architects által irányított, mintegy 10 évig tartó újjáépítéssel a múzeum metamorfózisa véget ért. A  felújítás befejezése után és a Berlini Állami Múzeum beköltözése előtt egy nem mindennapi, több mint tízezer látogatót vonzó, időszaki „kiállítás“ valósult meg a  múzeum tereiben.

»Ahogyan Sasha Waltz a történelem útvesztőjében vezeti a nézőt, ahogyan az illékony mítoszokat nomád koreográfiává szövi, játékos utazása a szent és világi dimenziók között, mind az Örökség magas művészettel való meghódítása. Sasha Waltz egy egész századot hozott magával.« Evelyn Finger, Die Zeit

Rendezte | A Film by Sasha Waltz
Társrendezők | Co-Directors: Jörg Jeshel, Brigitte Kramer
Fényképezte | Cinematography: Jörg Jeshel bvk, Hans Rombach bvk
Vágás rendező | Editing director: Brigitte Kramer
Vágó | Editor:Stéphan Talneau
Hangfelvételek, hang keverés | Sound recording, Sound mix: Titus Maderlechner
Grafika | Graphic design: Ania Cremer
Operatőr asszisztens | Camera assistant: Peter Holleber
Hangmérnők assztisztens | Sound assistant: Stephan Koethe
Grip: Berndt Gäbler
Produkciós menedzser | Production manager: Yoreme Waltz
Commissioning editors: Wolfgang Bergmann, Dieter Schneider

Támogató: Goethe-Institut Budapest

 



March 2009, in company with seventy dancers, musicians and singers, Sasha Waltz explored the empty rooms of the Neues Museum on the Museum island Berlin. Following almost ten years of reconstruction under the supervision of David Chipperfield Architects the building stood at a one-off point in its metamorphosis. Subsequent to the completion of the renovation and ahead of the Berlin State Museums of the being installed in the restored rooms, the location became the site for an unusual temporary »exhibition« which electrified more than ten thousand visitors.

»The way Sasha Waltz conducts the spectators through the labyrinth of history, how she incorporates the evanescence of myths into her nomadic choreography, and the manner in which she playfully alternates between the profane and holy, that is the taking occupancy of an inheritance as high art. Sasha Waltz has made the throw of a century here.« Evelyn Finger, Die Zeit

Supported by Goethe-Institut Budapest

 

Advertisements